Wednesday, January 5, 2011

10dpIUI - Maybe Baby?

After all the stressed semalam, aku pun bercadang la nk beli tester kat Guardian. Bukan la apa saja aa kasi aku ni stop from stressing so much. lagi pun rata-rata aku baca ramai yg try their first UPT on 10 days post IUI. Di sebabkan aku rasa macam tk confident n rasa stress yang teramat sangat so aku nekad kan diri pegi beli tester kat Guardian.

Suma tester kat guardian tu hanya untuk after delayed cycle. Macam mana aku nk test ni karang takut tk jitu. Sepatutnya. aku masih belom tahap delay due lagi. Punya la lama aku berdiri dekat situ last skali aku end up buying Clearblue brand. Mahal btul nak giler... sebatang 24 hengget... tapi nk yang sensitip punyer pasal beli la yang mahal. Kuar dari guardian semalam dengan muka yang puas!

So this morning pagi-pagi aku bangun je macam biasa masak air dulu untuk sarapan hubby. Lepas tu teringat tester beli semalam, masa nk masuk bilik air tu sempat berdoa sekejap... "Ya Allah, kalau positif kuatkan lah zuriat aku, kalau negatif kuatkan lah hati aku" So ati aku pun tenang mcm saja nk men test suka-suka.

Dalam kepala dok merancang-rancang, jgn tgk dulu... pg buat sarapan dulu nnti baru pg tgk. Tapi mata ni gatal jugak nk tengok. masa time tengah cuci muka mata tu menjeling-jeling tengok tester tu. arghh!!! biar btol??

Cuci muka cepat-cepat. Terus amik tester bawak g jumpa hubby dalam bilik air satu lg tengah mandi. Tak kira nk suruh dia tengok jugak. Tengok! tengok la!!! btul ke saya tengok ni ke saya salah tengok?? Tengok betul-betul... untuk kali pertama dalam idup aku, aku nampak garisan satu lagi. Rasa badan macam menggigil lemah segala tulang. Tatau nk kata apa dah. Fikiran melayang-layang... biar btol!!!
Nampak ke? tapi masih kabur lagi... akan cuba test semula lg 3 hari

Memang tak sangka akhirnya Allah makbulkan jua doa aku slama ni. Setelah dengan kes "terjatuh" hari tu dengan kes "bau cat" nasib baik rezeki itu masih ada. Aku sangat-sangat bersyukur.

Baru je teringat sembang dengan Hubby malam sebelum nak tido, kalau tak jd apa perancangan aku tahun ni, nak ganti pose, nk g buat rambut la and macam-macam lagi termasuk nk cuba carik keje kat Sabah nanti. hahaha tp aku de keje baru... fulltime work yg sangat penat...

Tapi Hubby cakap jangan hepi sangat. tunggu sampai appoiment ngan doktor 10/1 nnti. biar doktor je yang kompom kan. sekarang ni kene la jaga diri and tk bleh stress2 lagi... mana nyer nk stress result dah keluar with good result. wajib la mood aku akan baik sampai minggu depan.

apa pun masih tk sabar nk jumpa doktor minggu depan. tapi... aiseh Hubby kene g Sabah plak hari yg sama. Aku kene g sorg-sorg waaaaaa!!!!!

No comments:

Post a Comment