Tuesday, January 4, 2011

9 Days-Post-IUI (9dpIUI)

Penantian satu penyeksaan!
Mood : Stressed yang teramat sangat-sangat

Aku ada lagi seminggu lagi untuk ujian darah n keputusan sama ada Preggy atau tak. Tapi dalam hati ni berdebar-debar tak sabar. Semalam aku stress sangat-sangat sbb perut aku rasa mcm simptom-simptom nak period. Argh!!! tidak!!!

Setiap pagi bila bangun je dari tido aku macam berharap nak dapat merasa tanda-tanda preggy tapi malangnya tak ada. Bila aku baca rata-rata dalam internet ada yang cerita sudah rasa senak-senak perut, kembung perut, pening kepala, sakit di bahagian buah dada. aku satu pun tak rasa. yang aku rasa skrg ni cuma rasa nk datang bulan je... AAArrrrgggghhh!!! tekanan jiwa!!!

Aku tanya Hubby, kalau kali ni tak berjaya macam mana? Hubby dengan lembut jawab tak pe, kita boleh cuba lagi. Sebelum ni awal-awl aku sangat positif tapi sejak aku dah tak rasa apa-apa lagi aku terus jadi negatif. Masa awal-awl lepas IUI tu aku terasa senak-senak macam yang aku baca, tapi lepas kejadian jatuh terduduk dan bau cat tu terus suma yang aku rasa hilang macam tu je. Masa tu aku nangis sebab aku dah tak rasa apa-apa lagi. Dan sekarang apa yang aku rasa cuma mcm rasa nak period. Dalam hati hanya tuhan je yan tau macam mana hancur nya hati aku. Hubby cuba pujuk aku, dia kata lama lagi kan nk g test. jangan stress and belom kompom pun apa-apa lagi. Tapi entah aaa my body say the other way. Im trying to read what my body was trying to say. Tapi bila aku cuba rasa makin hilang perasaan tu...

Aku nangis lagi hari ni... walau pun sebenanrnyer stress tak baik untuk aku. bila ada skit-skit rasa senak aku cuba untuk pujuk diri aku, "tu ade senak tu... ada lagi la kot" tapi rasa senak tu hilang and rasa PMS tu lagi kuat mengatasi semua rasa.Aku cuba pujuk diri aku, ada lagi org kat luar yang sama nasib macam aku. mungkin lagii teruk dari aku pun ada... tapi aku tak leh nak tahan air mata ni dari jatuh...

Ya Allah, walaupun aku cuba redha dengan ujian Mu ini tapi sebenarnya aku tidak kuat untuk menerima ujian seperti ini...

No comments:

Post a Comment