Monday, January 24, 2011

Life is a journey

Sangat lama kan aku tak update blog ni. Bukan nyer aku dah tk nk cerita kan journey aku lagi cuma sekarang ni macam-macam yang jadi dengan life aku. ada yang aku boleh handle and ada yang aku tk boleh nk handle.

Sebenarnyer dah selesai dah penyeksaan 4 days and 3 nights stay at the hospital. seksa giler hidup duduk dalam wad KPJ. after one day no food and only drips, lepas tu pregnancy sickness yang worse ever. wish i was at home. Sebenarnya bila aku kat rumah aku tk rasa sangat sickness tu tp bila dekat hospital aku rasa sangat teruk. mybe sebab aku tk biasa kat spital and lagi satu aku tk selesa dengan food kat situ.

Sebab petama kenapa aku kene masuk wad sbb aku kene gastrik yang agak teruk jugak la. sebelum ni aku penah post citer aku masuk pusrawi sebab kene gastrik yang kronik, it became more worst when u are pregnant. my god! memang terseksa giler. so last skali kitorg agree jumpa Dr Nazri. lepas pg jumpa dia terus dia masukkan aku dlm wad just to monitor my progress takut2 effect my pregnancy what so ever.

At this point, all i can think is about me. bukan nyer aku selfish sangat hanya pk pasal diri aku, but at this point aku terasa mcm sangat-sangat la complicated nk carry this baby all by myself. Dengat penyakit-penyakit aku yang sedia ada which make it worse memang terasa serabut la. kadang sampai aku lupa nk pk pasal baby aku. What the doctor say yang buat aku kene tahan lama-lama ialah infection yang aku ada dalam pundi aku. oh oooo... nothing surprise me sebab aku memang sedia ada penyakit kencing kotor. cuma bila time pregnant benda2 cm ni kene monitor sebab bleh menyebabkan miscarriage. huhuhuhuhu...

things get tough and tougher this time. dengan penyakit aku and pregnancy aku memang la tough nk lalui semua tu... it gets tougher bila aku kene deal sorg2 without my husband. memang la my parent ada tp at this moment aku rasa aku perlukan husband aku. this is our baby so we should deal with this together. tapi nk buat macam mana atas tuntutan kerja my husband kene berada jauh dari aku.. huhuhuhu suppose waktu-waktu macam ni my husband kene la ada kat sisi untuk tgk sendiri perkembangan aku as we have been through half of the journey. and bila husband ada di sisi dia akan tau sendiri macam mana rasanya bila berbadan dua. tapi nak buat macam mana, rezeki baby ni macam ni. terpaksa la aku terima.

As for my husband, if you are reading this, trust me it is not that easy as you think. kalau ada masa tu balik la jengok aku kat sini. duit boleh di cari tp aku and baby ada satu je kat sini hehehhee... im waiting

2 comments:

  1. Salam..
    saya terjumpa post awak psl IUI.. tahniah kerana da dpt cahayamata.
    klu x keberatan saya nk tau berapa kli buat IUI bru awak berjaya conceive?
    saya da setahun lbih mncuba.. skrg tgh buat treatment kt hospital selayang.. clomid + hcg shot + timed intercourse.. bru cycle ke 4.. pas 6 cycles nti bru boleh beralih ke IUI..
    Saya mula rasa mcm da xder hrapan.. tp saya akn truskn usaha..

    ReplyDelete
  2. salam...
    terima kasih n alhamdullillah.
    saya cuba IUI tu skali. alhamdullillah tk de la kene berulang2 sbb mahal jugak nk buat IUI tu.
    lama jugak yea awk smpai sthn mencuba. saya tk pernah kene sampai hcg shot lg cuma makan pill je. saya dulu pun dh putus harapan jugak smpai doktor pun perasan terus dia sugest IUI skip suma cycle. tp alhamdullillah la berjaya juga.
    terus kan usaha key. org kata hcg shot tu mahal jugak kan? berapa RM yea skali treatment?

    ReplyDelete