Friday, October 29, 2010

A Visit to Darul Ruqiyyah

Instead of just go for scientific medication, aku jugak try for Islamic practice. Bukan apa, just untuk pastikan aku betul-betul sihat dari segi tubuh badan and rohani.

Seperti biasa, kalau nk buat appoiment for Friday, my Hubby has to call for booking on either Wednesday or Thursday. But Thursday maybe too late sebab punya la ramai giler orang yang nk berubat setiap minggu. Walau pun kitorang dah try untuk make as earliest booking as we can tapi selalunyer memang akan dapat nombor-nombor yang hujung jugak. Janji dapat jugak kan. Lagi pun nombor hujung ni banyak faedah nyer. Time tu org dah tak ramai maka aku pun tk segan sangat nk berubat tu. And kitorang pun masih ada banyak masa sebelum pergi berubat tu. Nak makan dulu ke, nak tido dulu ke. Biasa la appoiment start at 12.00 in the morning.

Minggu ni aku macam redha je skit ngan apa yang bakal terjadi. Lagi pun, kejutan doktor minggu lepas tu dah cukup membuatkan aku menung setiap hari. Tapi hidup mesti diteruskan. Dan Alhamdullillah, aku ada suami yang tabah memberi aku semangat menghadapi semua ujian-ujian Allah ini.

Di sebabkan kisah ini terlalu personal untuk aku, maka aku kongsikan aje zikir-zikir yang ustaz Darul Ruqiyyah kasi kat aku. Ini je mampu aku kongsikan. Sbb aku pun tk leh nk kongsi duit ngan korg. Jadi aku kongsi pahala ngan korang. Marilah kita sama-sama berzikir untuk ketenangan hati dan memperolehi hidayah dan pertunjuk dari Allah. InsyaAllah

Darul Ruqiyyah
Nantikan kemunculan ustaz dalam slot Wanita Hari Ini pada 19/11/2010 (Jumaat), 12 tengahari, TV3

Zikir 1 :
70. Dan sesungguhnya telah Kami muliakan anak-anak Adam, Kami angkut mereka di daratan dan di lautan[862], Kami beri mereka rezki dari yang baik-baik dan Kami lebihkan mereka dengan kelebihan yang sempurna atas kebanyakan makhluk yang telah Kami ciptakan.
[862]. Maksudnya: Allah memudahkan bagi anak Adam pengangkutan-pengangkutan di daratan dan di lautan untuk memperoleh penghidupan.

(Surah Al-Israa' : 70)

Kaedah baca :
  • 20x setiap kali selepas solat fardhu 5 waktu
  • Dibuat selama 10 hari
  • Jumlah sebanyak 1000
  • Jadikan zikir harian walaupun telah sembuh

No comments:

Post a Comment