Sunday, October 31, 2010

Sunday was not my Sunny-day

Early in the morning after not so good night sleep, the C3 hunt begin... again! This time we are heading to KLCC.

Bila aku kira-kira balik purata masa aku selepas kawen ni, baru aku realize yang aku dah lama giler tak menjejakkan kaki ke KLCC. Last time aku sampai ke KLCC it was very late, the KLCC was already closed, and I came here for a 3D movie with my Hubby's friend. Memang tak de la nk pusing-pusing dalam KLCC. Bila kali ni dapat menjejakkan kaki ke KLCC, with the Batak's reaction on my face... oh feels like I'm in a shopping heaven.

Everything was different. Ye la dulu KLCC jadi port aku jalan-jalan pun masa aku keje kat KL dengan June. Once in a while pegi makan western kat food court 2nd floor which was recommended by Abg Janggut a.k.a Azwan. Sekarang western kat 2nd floor dah re-shuffled, makanan pun dah banyak, bila tengok pun dah rambang. Tak tau nak makan apa. Today, I'm not gonna write about food. To be sincere kitorg makan kat food court kat level 4 je sebab laki aku nk carik nasik huhuhu... payah kalau dapat laki yang rice-lover ni. klu sehari tk makan nasik mcm orang bercinta sampai angau nak nasik.

OK back to our hunt. Again, C3 was not available. Pergh! hebat sangat ke C3 sampai abis semua kedai original. This is my first time tengok kedai original tk de stok. Bukan orang jarang beli kat kedai original ke? They rather beli kat Apek AP ke? huh! My first attempt was a failure hahaha! patut la kedai Apek AP bersepah-sepah. And again adik aku keciwa. Aku? ces penat je jalan-jalan.

Tapi kitorang ada satu lagi mission kenapa perlu pergi KLCC. After satu mission tk berjaya kitorg move on to the next mission. Book Hunt! waaa! and the Batak's Face again! Next station Kinokuniya. Let see... department - Computer, Programming. We are looking for JAVA. Idea untuk carik buku ni dari aku, lepas aku tengok adik aku struggled cracking her head over her lecturer's notes. And bila dia mintak aku tolong buat kan assignment dia for Bowling score tu... pergh! dah berkarat JAVA aku. tapi JAVA aje la yang berkarat but my brain for programming never berkarat pun.

Bila kitorang dah sampai kat department tu, rasa rambang pun ada. Tak tahu nk amik yang mana satu and tak tahu nk mula carik buku yang mana satu. Suma nya macam sama n banyak giler pilihan. Cuma tak tahu mana satu yg paling tepat. My Hubby cuba kasi hint which book yang kene cari, but I rather let my sister carik apa yg dia belajar. So we get stuck. Trust me, it's not a happy situation when the number is 3. That's why orang penah kata, 2 is good 3 is chaos. And I'm always trying to be in the middle of everything. Nak kata judge pun tak, nak kata penenang pun tak, cuma tengah-tengah.

Tapi kali ni aku kene lebih berhati-hati dengan langkah aku. Last time kitorg keluar my Hubby sound aku selalu ilangkan diri. Konon-konon nak pleased my sis follow je dia jalan-jalan n ignore my Hubby. This time, aku kene kejap follow my Hubby kejap follow my sis. pergh! aku yang penat.

Well for the book, actually books. We got 2 books. One for me and one for her. Her's is "The Dummies"'s collection book. And for me, the speed study in 24 hour hahaha. Macam la aku akan baca dalam 24 jam. Not really a genius pun. tapi cukup la untuk aku tau skit dari langsung tak tau. Aku bukannya nak masuk peksa pun.
Love the book? See how much it cost you hehe
And so kitorang dah dapatkan buku, and kitorang balik rumah untuk study JAVA plak. huh! Kenapa aku pun kene study ni? Argghh!!! and again... stay up until 2 untuk study n teach JAVA. And for the next day wake up at 4 untuk siap-siap hantar Hubby ke Subang Airport sebab dia kene outstation lagi pergi Kerteh...

1 comment:

  1. waaa kenangan silam tuh lepak2 kt food court klcc..aukpon dah berjanggut x p sana..nak lepak2 kt sana..? hmmm jgn harap aa lansung x de masa...book store pon dh lama x g..dulu masa kt KL senng nk g dekat ngn umah skang nih everthing is far away n im far behind left huhuhuuh...tggu Pea besar sikit br leh bertapa balik kt tmpt2 fav....hahah btw love this stori...

    ReplyDelete