Wednesday, November 10, 2010

1 day of menses

At last! after nearly a month of overdue, akhirnya aku period jugak. Lucky me kali ni aku tk kene period pain like usual. Mula-mula masa nak keluar tu agak perit tp lepas tu dah ok. Yang paling menarik kali ni aku tk perasan sangat PMS macam sebelum ni. Jerawat aku tk teruk macam dulu, breast aku tk sakit sangat macam selalu, and aku tk de la senggugut teruk macam sebelum ni.

Cuma aku still ada lagi sakit kepala yang sangat-sangat perit. Aku cuba makan ubat arang untuk kurangkan sakit kepala yang maybe cause by "angin". Tapi after a while sakit tu masih belum kurang lagi.

Aku try amik Panadol Active Fast plak tengok macam mana. Maybe sementara aku menulis ni sakit tu makin berkurang ke. Selalu aku akan dapat cepat detect satu-satu ubat tu berkesan ke tak dalam masa 1-2 minit je. Sebab aku ni bukan la jenis yang layan sangat sakit aku tu. So bila mana aku dah rasa kurang je aku dah melonjak-lonjak lupa diri dah. Kalau sebelum tu aku telantar bila rasa lega sakit je aku pun macam kera la lupa sakit. Hubby aku pun perasan jugak perangai aku cam ni. Bila dia tgk tiba-tiba je aku dah gelak besar dia tegur la aku ni "dah baik la tu".

Last visit doktor Zarul ada cakap untuk datang balik for another visit. Tapi this Sunday macam tk boleh pulak sebab Sabtu ni nak pg JB. Ahad nk berehat la plak kat rumah. Maybe kalau boleh pg pun hari Isnin. Sebab Hubby dah amik cuti time tu. Ni tengah berkira-kira nk pergi ke tk.. hmmm $$$ lagi... haiya...

Ok aku rasa sekarang ni aku dah boleh cerita skit effect ubat tu kat aku. Aku makan 2 bijik tadi, walaupun aku slalu nyer amik sbijik je sebab aku takut makan Panadol. Buat masa sekarang ni rasa bengang macam dah berkurangan. Cuma aku still rasa berdenyut-denyut di sebelah kiri kepala aku. Sekali-sekali denyut-denyut tu merayap ke mata. Which sakit kepala yang aku paling tk suka kalau merayap ke mata. Rasa mcm nk meletop je bijik mata aku. Tapi overall sakit tu beransur2 kurang. Aku tk nak jump into conclusion sebab aku jugak penah ada sejarah migraine. And aku jugak terlebih angin dalam badan. Yang mana kalau aku dh banyak sangat angin dia akan neik sampai kepala dan aku akan sakit gila. Kalau dah sampai tahap tu memang aku minum air LEMUJU je la. Lepas seminit dua, sedawa n kentut melegakan kepala yang berdenyut-denyut.

Ok la, aku akan keep korang semua with more news. Apa pun this date will be the beginning of another round of journey. Keep our fingers cross, as we'll keep on praying for good things will come in the future. Betul ke aku membebel ni? hahahaha lantak la janji korang paham... Layann!!!

No comments:

Post a Comment