Wednesday, November 24, 2010

Sharing my hobby

Di sebab kan aku dh tk de idea nk tulis entri apa kali ni aku cuma sharekan aje la hobi aku sekarang ni.

Untuk pengetahuan semua mesin jahit aku yg comei giler kecik tu dah rosak so sekarang ni terpaksa la aku kurangkan aktiviti menjahit aku. So tak dapek la aku nk kongsi kan cara-cara membuat ligerie sendiri yang murah dan praktikal. Kali terakhir aku menjahit aku guna mesin kat rumah mak aku. Ala yang jenama Singer yang kaler hitam kurus kering besi yang antik giler tu hehehehe... berjasa giler mesin tu tau. So aku pun kongsi je la dengan korang projek terakhir aku menjahit ni.

Untuk pengetahuan korang modal untuk aku siap kan projek ni sangat la skit. Kain tu nampak macam beria-ria kilat tapi sebenarnya aku beli kain tu kat Kamdar dengan rege Senget selai. Cukup untuk buat 2 bijik sarung bantal. Jimat dan murah kan? So kepada kawan-kawan yang suka menjahit kat luar tu mari lah kita ke Kamdar mengorek pile of shreded cloth yang rege dari Rm1 - RM5. Lagi rajin anda mengorek lagi lawa-lawa kain yang anda akan dapat. Kalau yang jenis suka wat patches tu apa lagi... jom kita mengorek!!!

Aku pilih kain ni sebab aku nk kaler ni... kasi matching ngan cadar aku
Next, aku nk kongsikan progress knit project yang aku start entah 2 ke 3 minggu sudah hehehe. Memandangkan projek ni cuma hobi dan aku plak sibuk dengan bisness cup cake dan goodie bag aku tu, so aku tk dapat la nk fully focus kat project ni. Ingat kan dah bole sambung tapi malang nyer ujung minggu ni ada tempahan Cheese cake lagi 2 bijik huhuhuhu.. Alhamdullillah rezeki Allah nk kasi. Hasil kerja tangan aku yang ni cuma dalam peringkat blajar dan cuba-cuba. Kalau korang belek btul-betul benda tu korang akan perasan beberapa missing pieces kat situ. sebab aku malas nk bukak balik aku forward kan aje. len kali aku buat btul-btul punyer.

Sekarang ni saiz dia hampir nk keliling kepala
Benda ni aku tak de motif pun sebenarnyer nk buat apa. memandangkan aku cuma nk test try. So lepas aku dok belek-belek apa aku nk buat dengan benda ni last-last aku cuma teringat nk jadikan dia Hair Band aku je la wkakakaka... sebab saiz dia yang agak kecik tu. Len kali aku carik jarum yang beso skit n Benang yang beso skit bru la aku leh wat Inner kot hehehe... Berangan je la. entah bila nk siap nyer. Apa pun layan je la aku ni. Apa-apa progress terbaru aku share lagi key...

2 comments:

  1. wahh dah link to FB ek? bes2...

    ReplyDelete
  2. blog ke FB dh ada. tp FB ke blog blom buat lg... tgh pk2 dulu ni. nk buat ke tk

    ReplyDelete