Friday, November 19, 2010

18 Nov - My Birthday

Tepat masuk je 18 Nov, reminder dekat phone ringing. Hubby buat-buat tak paham, pura-pura tanya sapa SMS. Aku pulak buat-buat malas nk layan, padahal aku dah SMS Anis tanya tk mo wish ke hahahaha.. Dalam teka teki tu aku suruh Hubby tengok jam dah pukul berapa. Dia masih lagi nk buat-buat tak paham... waaa tk bes betul kalau aku yang kene ingat kan semua orang.

Tak lama lepas tu Hubby pun wish aku Happy Birthday. Dia pun terus suggest kitorang have dinner at Secret Recipe tomorrow. Aku sengeh je la. Tiba-tiba aku teringat umur aku dah masuk 30 tahun. Entah kenapa dalam sunyi tengah malam, di tengah-tengah jalan raya yang sunyi aku melayan perasaan sendiri.

30 tahun umur yang bagi aku sudah sampai masa aku mengukur cita-cita aku selama ini. Apa yang pernah aku impi, apa yang aku sudah miliki dan apa yang masih lg belum menjadi realiti.

Tak pernah dalam angan-angan aku kehidupan aku akan jadi seperti mana aku hari ini. Aku hanya pernah membayangkan diri aku workaholic tapi hari ini aku virtual-holic dari rumah. Tak pernah aku bayang kan hanya akan miliki kawan-kawan yang virtual, dan segala tentang kehidupan aku hanya dari depan monitor.

Anak??? seperti orang lain aku masih menaruh harapan tinggi setiap masa setiap ketika. Tambahan pula kedudukan aku yang sangat goyah ketika ini. Semua tu menguatkan lagi semangat aku untuk memiliki seorang cahaya mata. Tapi entah kenapa bila sampai ketika nya aku seperti putus harapan. Tambahan lagi usia ku bertambah lagi. Seakan narrow down chances yang ada untuk aku.

Ada apa pada angka? Angka 3 yang membuktikan kegagalan aku dalam segala-galanya. Aku masih belum layak untuk miliki kesempurnaan seperti mana orang lain... Biarku telan pahit ini dalam-dalam...

Seperti mana yang Hubby janji kan, kitorg have our dinner at Secret Recipe. Makan western la skali skala. Lepas makan tu Hubby ajak tapau Sub-Way takut aku lapo tgh2 malam. Aku ikut je la walaupun sekarang ni aku selalu je hilang selera makan. Lepas makan kitorang again... balik Klang.
Makan kat Secret Recipe... menu : mushroom chicken apa benda tah wakakakak

Aku kene rush skit beli barang-barang n balik Klang sebab minggu ni ada orang tempah cheese cup cake. Alang-alang balik Klang amik barang nk buat cheese cup cake, aku angkut Anis sekali. Bukan apa, kalau ada Anis cepat skit nak buat keje memandangkan nk hantar pagi-pagi buta kat orang tu. Kalau kitorang siapkan jugak malam ni, tomorrow boleh pg cari barang-barang untuk hiaskan aje. Again... another busy weekend untuk aku.

Wan have surgery the same morning, masa aku call mak td mak kata wan still belum sedar. Abah dh suruh pg tengok. Tapi dengan keadaan aku yang tengah kelam kabut ni tak sempat aku nk tengok lagi. Hubby kata sabtu nanti lepas hantar kek tu baru la boleh pg tengok Wan. entah la... makin celaru aku sekarang ni... Ingat ahad ni nk pg for med checkup lagi kat spital tu...

kadang-kadang aku pk makin banyak usaha aku, makin jauh je rezeki tu dari aku. Entah la, 30 ni mungkin another tough year untuk aku... Ya Allah tabahkan hati aku... permudahkan lah segala ujian ini dan bukakanlah jalan seluas-luasnya untuk aku dan Hubby. Andai kami tersilap langkah janganlah Kau hukum kami dengan keras tapi Kau berilah petunjuk Mu agar kami dapat kembali ke jalan yang Kau redhai. Bawalah kami di bawah petunjuk rahmat hidayah Mu dan jangan Kau biarkan kami hanyut. Makbulkanlah segala doa kami... Amin...

1 comment:

  1. sedih plak aku baca entri ko kali nih....sabar ye Mie...macam2 dugaan dalam hidup nih..lain orng lain dugaan yang datang...semoga kita semua tabah dan sabar menghadapi ujian dr Allah swt....

    ReplyDelete