Saturday, November 13, 2010

A long journey to JB

Pagi-pagi buta kitorg dah bangun siap-siap nk pegi Johor amik adik aku yang laki tu (Afil). Mula ingat kan nk pg 2 kereta tapi bila pk balik barang dia tk byk sangat so pg satu kete je. itu pun pasal Abah aku tk mo ikut. Dia kata ada keje plak kat Kajang. So kitorang pg bertiga je, Aku, Hubby n Mak.

Journey mcm biasa je. Jalan pagi-pagi hari hujung minggu kan lengang je. so suma nyer smooth. Untuk mengelakkan aku tertido sepanjang perjalanan yang lama ni aku mengait aje la. Kurang-kurang nya ada la benda yang aku leka nk buat sepanjang perjalanan. Mak pulak selalu nyer akan tido aje la sepanjang perjalanan tk kira la pegi mana pun. Tapi kali ni dia pun ade keje nk buat, so dia bawak la bekas buat bunga telo dia sambil-sambil tu dia buat dalam kete.

Kitorang bergerak dari Klang pukul 7 pagi and sampai kat tempat adik aku tu Politeknik Johor Baharu dalam kul 12 tengah hari. Sampai je terus kitorang pg kat umah sewa adik aku amik barang-barang. Tak de la banyak sangat. Memang sangat-sangat muat la bonet kete laki aku tu. Tak sampai baper menet je pun kutip dah siap dah semua. Aku pun terus call Zira tanya dia kat mana... ehem ehem.. skali Zira tengah tido daaaaa...

Untuk tidak mengecewakan Zira, kitorang pg jugak aaa rumah dia. Tak jauh sangat dari tempat adik aku. Zira pun ajak kitorg makan kat rumah dia memandangkan time tu lunch hour. Kitorang pun memang tengah lapo. Cuma aku je perut meragam skit hehehe... Tak lama lepas tu kitorg pun sampai la kat rumah Zira...

Mula-mula masuk tu je Zira dah mintak maaf banyak-banyak sebab tertido memandangkan dia baru je tido kul 7 pagi td. Dia kata malam tadi dia buat keje dia. Tapi memang nampak buku dia bersusun kat ruang tamu tu. So dia pun dengan kelam kabut nyer bekemas. Dia pun terlupa yang kitorg nk turun JB minggu ni. So dia pun tk sempat nk prepare apa-apa. Laki dia plak keje lom balik-balik lagi.

Memandangkan Zira tk sempat siapkan apa-apa aku pun tolong la Zira kat dapo... masak! hehehehe...

Overall rumah zira boleh dia katakan selesa. dari faktor luas wajib la sebab dah memang beso la kan. Lepas tu plak dapor pun dh siap extend lagi so memang luas aaa penat jugak berguling2 dari depan ke belakang... wakakaka... Cuma mungkin Zira pun masih dalam proses nk reno n decor lagi, jadi nampak banyak ruang-ruang menarik belum di fully utilize kan. Bagi aku rumah Zira banyak potensi tapi perlu kreativiti lg untuk lg menarik. Tapi apa pun bila korg dah step inside the house korg akan rasa warm inviting environment sebab tuan rumah nyer memang suka melayan tetamu.

satu perkara yang aku rasa aku kalah giler dengan Zira and aku nk puji sangat-sangat jugak ialah Peti Ais dia.. pergh.. sekali aku bukak bersih n kemas. Kalah peti ais aku. Well Peti ais aku memang penuh dengan macam-macam. Maklum la org buat kek ni selalu ada je benda2 mentah yang memenuhkan ruang. pastu dengan gegula la mcm2. apa bleh buat...

Lepas kitorg dah makan, lepak-lepak Zira ajak tengok movie plak "Confession of a Shopaholic". Pergh... memang santai... tapi lepas tu hujan pun dah mula turun, kitorg pun ada long way nk balik Klang balik so kitorg pun beransur la dulu... Thanks to Zira for the hospitality and everything aaa... korang layan je la gambo kitorg kat sana





2 comments:

  1. wahhh..mie ko sgt comei pakai bj n selendang mcm tuh...kekalkan selalu...wahh besnyer dpt g umah zira huhu..korng masak aper rajin ek...

    ReplyDelete
  2. kitorg masak sup ayam + ayam black pepper + sayor goreng... tongah lapo2 sodap ajo hehehe

    ReplyDelete