Saturday, December 11, 2010

2 movies in a row... cool huh?!

Sorry have to break the story into 2. Citer td panjang sangat hehehe

Lepas dah balik dari spital masa untuk berfoya-foya!!!
Lagipun dah lama kitorg tk sempat nk bercinta lama-lama. Kalau tk ade kerja, adik aku stay kat rumah aku yg merosakkan program aku nk berchenta hahaha. so hari ni tk de apa-apa aktiviti so boleh la aku berchenta sambil melayan movie...

Cadangan pertama aku nk tgk wayang citer rapunzel. Tengok iklan mcm menarik je. So we are heading to JJ kepong. Tengok jadual citer rapunzel start pukul 4. skrg baru pukul 12.30. lama giler nk tunggu. kitorg pun dah siap mkn lepas keluar dari spital td. so apa nk buat sementara nk tunggu pukul 4 ni... and hubby aku comes up with his brilliant idea - not so brilliant to me hahaha... another movie to kill the time.

So mcm tu la kisah nyer mcm mana kitorg bole ter-tengok 2 movie after one another. Narnia pukul 1 and Rapunzel pukul 4... beku aku dalam wayang wakakaakaa...

overview aku tentang cerita ni - not my taste. hahaha bukan aku nk bias untuk cerita2 fantasi mcm ni. Aku pun layan jugak cerita-cerita fantasi macam cerita Inkheart, Mummia atau apa-apa saja cerita yang tk berpijak di bumi nyata. Tapi bagi aku cerita tu perlu la ada kekuatan kenapa cerita khayalan tu perlu. Walaupun sah dia mmg tk logik tp perlu ada plot kukuh dan explanation tentang jalan cerita. Bagi aku cerita Narnia ni tak lain cuma cerita dalam mimpi yang tak ada tulang belakang. Cerita Harry porter jugak cerita fantasy tapu bagi aku cerita tu masih ada tunjang asas cerita yang kita akan fokus dari awal sehingga akhir walaupun byk sequel blablabla yang panjang dan tak habis-habis... end of the story - not my taste. sorry no offend to Narnia fan.


Overview aku tentang cerita ni : Mungkin cerita ni di pengaruhi oleh cerita Rapunzel yang lama kot. tapi aku tk pernah la tgk movie rapunzel zaman aku kecik-kecik dulu. Cerita ni jugak macam cerita-cerita disney yang lain yang mana heroin/puteri mesti cantik, special, and tipical esp pandai nyanyi membuat kan intro agak mendatar. tengok pada iklan Rapunzel macam extraordinary, berdikari, boleh mengalahkan lelaki membuatkan semua orang tertarik sebab membayangkan jalan cerita yang mungkin berbeza - happily ever after. Tetapi setelah menonton hampir setengah jalan, ternyata heroin gadis tersebut hanya dalam iklan. Ternyata hanya cerita tipical puteri-puteri macam Cinderella, Snow White dan lain-lain. So maybe ramai yang tahu kenapa my favorite cartoon is Mulan. Overall cerita ni menghiburkan, dan effect 3D yang sepatut nya lagi mencabar. tapi mungkin kerana ini cerita fantasi puteri-puteri jadi tak perlu 3D yang hebat seperti iklan Yogi Bear. Seperti puteri-puteri disney yang lain yang mempunyai "pet", chameleon mungkin bukan pet yang sesuai kot. mungkin sebab dia bisu dan kurg elemen lucu tak seperti "naga" dalam cerita Mulan atau pun "meeko dan burung" dalam cerita Phocahontas. untuk kanak-kanak perempuan mungkin ia cerita impian mereka tapi untuk lelaki - just wait for yogi bear. cuma satu akunk komen pasal yogi bear = aku tk minat cerita yang mix human with cartoon character. tp 3D dia lg mencabar esp tgk kura-kura tergantung di awangan, percikan air yang rasa mcm kita pun akan basah serta kejutan bila Yogi hembus ulat ke muka heheheh 3D effect dia mencabar minda. apa pun selamat menonton bagi peminat-peminat kartoon seperti aku...

apa pun layan je la ek...



1 comment: