Sunday, December 12, 2010

For a healthier living

Sejak-sejak dok membaca posting June pasal detox n diet ni, aku pun sama dok berjangkit la plak wakakakaa. Cuma aku kurg skit untuk kesedaran diri aku. Cuma more to kesedaran untuk laki aku. While browsing for info, ada satu web tu mengatakan : bila usia mencecah 30++ berat badan akan menjadi semakin sukar untuk turun tetapi senang untuk naik memandangkan lemak dalam badan menjadi tepu dan metabolisma semakin kurg. Bila usia mencecah 40++ penyakit-penyakit merbahaya spt high kolesterol, diabetes, high blood preassure akan mula say hi... ayoooo!!! Benda ni akan jd makin mudah kene if ade family history... A.K.A laki aku!!!!!

So sebagai bini yang prihatin, and SAYANG KAN LAKI!!! wakakakaka aku kene ubah la tabiat aku yang suka masak merepek2 ni. Tak bleh nk masak ikut tekak aku je. kene la blajar masak ikut apa yang patut.

Kadang-kadang morning kalau aku rajin bukak TV berfore citer racheal ray - not no sure hari apa. Tajuk citer tu Eat me sexy kot. Dia ade tunjukkan bukti org-org yang makan benda2 detox ni dalam 2 minggu bleh nampak perubahan. So aku pun dengan semangat berkobar-kobar nyer akan cuba mengubah tabiat Eat-Me-Tasty to Eat-Me-Sexy jugak la wakakakaka.

So kepada sapa-sapa yang akan berjangkit jugak lepas ni marilah sama-sama melayan web Nestle ni. Ade few resipe yang simple and Sexy too. Ade Meal plan for Healty Living. Bukan nyer nk Diet n Healty ni kene makan benda yang sama hari-hari. cuma kene jaga calori je hari-hari. Wokeh.. itu je pesanan penaja dari aku... teruskan usaha Eat-Me-Sexy! Marilah sama-sama sexy kan diri! GAMBATE! HAIT!

Nestle Web : DearNestle

Lemon + ginger + celery for detox

Stewed Kreatif Chicken
Energy 126Kcal
"what's for dinner tonight"

1 comment:

  1. wahhhh sgt teruja aku tgk lemonade tuh..aku mmg suke lemonade huuhuhuhu...mlm nih bleh buat lemonade..aku x berjaya lagik usaha nk detox nih huwaaaaaaaa.....

    ReplyDelete