Tuesday, December 14, 2010

Sending the specimen tu Putra Medical Center

Hubby balik keje lambat. Ingat kan dia tak ingat nk kene pg hospital malam ni. Sampai je dia kat muka pintu aku dah macam polis dah soal siasat dia kenapa dia balik lambat. Dia kata ada meeting. Hahaha jawapan simple je kan. Aku ni bukan la jenis cemburu buta ke atau kaki siasat mana hubby aku pg. cuma beberapa hari ni emo semacam jadi aku nk laki aku call ke SMS ke bagi tau dia balik lambat. Feel ada human touch again. Maklum je la aku kn housewife with virtual friend.

So aku tanya la dia ingat tk malam ni kene pegi hospital. Dia kata dia ingat. Sebab tu dia kata dia mintak balik awal. Hmm well he's home now. Nothing to worried. So hubby pegi mandi, solat dan kitorg siap-siap pegi hospital. Oh forgot bout the specimen - let just say well kept under my armpit. Doktor yang suruh buat mcm tu supaya dia bleh tengok yang fresh active specimen.

Sampai je hospital register macam biasa. Lama jugak tunggu sampai berpeluh ketiak aku peram benda alah ni. Lepas tu doktor pun keluar mintak specimen tu. Lega rasanyer. And lepas doktor dah check suma, doktor panggil kitorang masuk tengok sendiri under the microscope. Macam masa belajar sains kat sekolah. And the specimen turn out to be active and good. So part tu dah settle. Another check mark on the list.

And for another consultation. Kebetulan aku pun period so kitorg pun tanya la apa progress kitorg akan datang ni. Memandangkan aku baru makan ubat kering susu baru 3 hari je. Doktor macam sangat berpuas hati bila dengar aku period. And dia terus tukar kepada plan yang baru. Stop ubat kering susu immediately, and start on Clomid. Ubat tu ubat hormon yang kasi aku kuarkan ovum. So still kene datang on the 21st December untuk tengok perkembangan ovari aku. Dia nk tengok aku akan keluarkan ovum atau tidak. If ade ovum dia akan pecahkan and lepas tu kitorg kene Honeymoon. Or satu lg cara doktor yang tolong masukkan guna tiub... eerrrrr...

This plan macam ala-ala test try la. Skip everything and terus try tengok rezeki ada ke tak. Sepatut nyer proses check rahim and tiub and apa2 lagi ada banyak tapi semua doktor skip dulu sebab dia guna kan hipotesis aku tk preggy sebab prolactin. So kalau berjaya tu maknanye rezeki la kan. Alhamdullillah. Aku sangat-sangat bersyukur. Kalau tk berjaya baru check yang lain mana tak kena. Syok jugak men gamble2 macam ni hehehe. Baru la rasa adventure.

No comments:

Post a Comment